Tuesday, January 24, 2012

Pizza

Posted by irma at 10:51 PM 0 comments
rupe siap msk, saje kasi garing

dlm oven, muat sekali msk 2 loyang 9 inci

rupe pizza dekat sket

menu minum ptg

Ms ni sgt free, yelah cuti pjg kan br2 ni..anak2 pun tido, en abi pun kuar ade keje, jd start le ke dapur..sy ni jenis x bole nak duduk diam ye, bhn2 pun ade, so sy sediakan pizza..bkn ssh pun kan, adunan doh lebih kurang mcm buat donut je, yg topping tu kite hentam jela kan..sy letak daging burger je sbb daging hancur x de pun..hehe..then, potong je bwg bulat2..anak2 bgn tido bole makan..sy sgt puas hati kalau anak2 suka makanan yg sy hidangkan..
Dan sememangnya sy amat2 jarang membeli makanan di kedai..sy lebih berpuas hati dpt sediakan hidangan dari air tangan sy sendiri utk anak2 dan suami..sy akui sy bukanlah pandai memasak, tp mmg suka memasak utk keluarga sy..mak sy selalu pesan "kalau nk anak dgr ckp kita, kene sediakan makanan dr air tangan kita". Moga2 kata mak sy itu akan menjad kenyataan..:D

Makan2..

Posted by irma at 10:45 PM 0 comments
apam mekar & agar2 roti

apam mekar (apam aiskrim)

agar2 roti


Untuk makan2 ofis lame..kwn kate i cuma bwk makanan manis2, so ini je yg i bwk..hehe..nk buat kek, depa dh sedia2 biji kek, so x kan i nak tmbh kek lg kan..sgt kenyang jamuan itu hari, tq FST..

Kek Pelangi :D

Posted by irma at 10:22 PM 0 comments
sesi mengkaler2..Danish sgt xcited, tp ms ni sgt baik sbb x mengacau uminye..asik tnye bile bole makan :D


ni rupe kek i, alhamdulillah, sdh menjangkau 30an..

ni rupe slps dipotong..yg biase sy tgk setiap lapis dgn aising, tp sy x minat aising, jd sy lapis nipis dgn blueberry filling


Cita2 nk membuat kek pelangi ni tercapai juga..sy tgk resepi pun mudah je, cuma yg lecehnye sbb nak mengkaler2 ni..kalau mak i, lame dh tolak buat kek cmni..hehe..tp sgt relax sbb anak2 sgt baik ms ni..:D
Rasa kek ni pd sy lebih kurang mcm kek butter je, cume lembut sbb menggunakan telur putih yg byk..kalau nk cube bole tgk resepi kat sini

Sunday, January 8, 2012

Apam Polkadot vs Apam Marble

Posted by irma at 10:18 PM 0 comments
Asalnye mmg apam polkadot, tp sbb nk cpt, bertukar menjadi marble..hehe..byk jgk dpt polkadot tu, tp dh kene ngap dgn anak2..tgal 7 biji je utk gambar..versi layer pun ade jgk, tp x smpt nk snap..sdp apam ni, lg2 kalau tgh panas..:D

Wednesday, January 4, 2012

Order dr kwn ofis

Posted by irma at 7:30 PM 0 comments

Order dr kwn ofis, Zu utk anakandanya..tq2..

My 1st RVC

Posted by irma at 7:13 PM 0 comments

Fisrt time buat red velvet cake..kalau tgk resepi mmg senang je nk membuatnye, tp x thn sbb anakanda sgt2 mengacau ms ni..nk tgu depa tido, sy yg tertido dlu..hehe..apepu, byk lg yg kene perbaiki..:D

Tuesday, January 24, 2012

Pizza

rupe siap msk, saje kasi garing

dlm oven, muat sekali msk 2 loyang 9 inci

rupe pizza dekat sket

menu minum ptg

Ms ni sgt free, yelah cuti pjg kan br2 ni..anak2 pun tido, en abi pun kuar ade keje, jd start le ke dapur..sy ni jenis x bole nak duduk diam ye, bhn2 pun ade, so sy sediakan pizza..bkn ssh pun kan, adunan doh lebih kurang mcm buat donut je, yg topping tu kite hentam jela kan..sy letak daging burger je sbb daging hancur x de pun..hehe..then, potong je bwg bulat2..anak2 bgn tido bole makan..sy sgt puas hati kalau anak2 suka makanan yg sy hidangkan..
Dan sememangnya sy amat2 jarang membeli makanan di kedai..sy lebih berpuas hati dpt sediakan hidangan dari air tangan sy sendiri utk anak2 dan suami..sy akui sy bukanlah pandai memasak, tp mmg suka memasak utk keluarga sy..mak sy selalu pesan "kalau nk anak dgr ckp kita, kene sediakan makanan dr air tangan kita". Moga2 kata mak sy itu akan menjad kenyataan..:D

Makan2..

apam mekar & agar2 roti

apam mekar (apam aiskrim)

agar2 roti


Untuk makan2 ofis lame..kwn kate i cuma bwk makanan manis2, so ini je yg i bwk..hehe..nk buat kek, depa dh sedia2 biji kek, so x kan i nak tmbh kek lg kan..sgt kenyang jamuan itu hari, tq FST..

Kek Pelangi :D

sesi mengkaler2..Danish sgt xcited, tp ms ni sgt baik sbb x mengacau uminye..asik tnye bile bole makan :D


ni rupe kek i, alhamdulillah, sdh menjangkau 30an..

ni rupe slps dipotong..yg biase sy tgk setiap lapis dgn aising, tp sy x minat aising, jd sy lapis nipis dgn blueberry filling


Cita2 nk membuat kek pelangi ni tercapai juga..sy tgk resepi pun mudah je, cuma yg lecehnye sbb nak mengkaler2 ni..kalau mak i, lame dh tolak buat kek cmni..hehe..tp sgt relax sbb anak2 sgt baik ms ni..:D
Rasa kek ni pd sy lebih kurang mcm kek butter je, cume lembut sbb menggunakan telur putih yg byk..kalau nk cube bole tgk resepi kat sini

Sunday, January 8, 2012

Apam Polkadot vs Apam Marble

Asalnye mmg apam polkadot, tp sbb nk cpt, bertukar menjadi marble..hehe..byk jgk dpt polkadot tu, tp dh kene ngap dgn anak2..tgal 7 biji je utk gambar..versi layer pun ade jgk, tp x smpt nk snap..sdp apam ni, lg2 kalau tgh panas..:D

Wednesday, January 4, 2012

Order dr kwn ofis


Order dr kwn ofis, Zu utk anakandanya..tq2..

My 1st RVC


Fisrt time buat red velvet cake..kalau tgk resepi mmg senang je nk membuatnye, tp x thn sbb anakanda sgt2 mengacau ms ni..nk tgu depa tido, sy yg tertido dlu..hehe..apepu, byk lg yg kene perbaiki..:D

 

AMRIMA CAKES & CUPCAKES Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Sponsored by Blogger Template Gallery